networkedblogs

Monday, 28 October 2013

VIDEO : USTAZ FATHUL BARI KANTOIKAN ABBY


ABBY ABADI KANTOI MENIPU!





#PRKSgLimau : FITNAH DATANG LAGI.PAS PANAS PUNGGUNG





Tidak cukup menggunakan masthead akhbar tabloid Sinar Harian, Pas dilihat semakin terdesak dengan melakukan teknik pertindihan gambar (superimpose) pada salah satu risalah edaran parti itu semalam.

Friday, 25 October 2013

PEGAWAI BANK MATI DITEMBAK:SYARIKAT KESELAMATAN DITAMATKAN LESEN SERTA MERTA





PUTRAJAYA: Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah membatalkan lesen operasi syarikat keselamatan yang bertanggungjawab untuk mengambil pengawal yang menembak mati seorang pegawai bank dalam satu kejadian rompakan di Selangor pada Rabu.


Thursday, 24 October 2013

Seluar wanita dikunci kekasih elak curang

Mexico - Kesetiaan dalam perhubungan memang penting tak terkecuali bagi lelaki
asal Mexico ini . Dia mengunci seluar kekasihnya dengan mangga bagi menjamin
kesetiaan seksual atau menjaga alat sulit si kekasih.


Wednesday, 23 October 2013

Pemuda dan Quran menakluki puncak Everest

MashaAllah..
Indahnya..


Pemuda bersama Quran berjaya menawan Puncak Everest!
Hebat imanNya..
Allahuakbar

Tuesday, 22 October 2013

INDIVIDU PAS SELEWENG DUIT LEBUHRAYA RAKYAT?




"Sebelum Dewan Undangan Negeri (DUN) dibubarkan bagi memberi laluan kepada pilihan raya umum ke 13 (PRU13), Kelantan telah meluluskan satu kawasan perlombongan besi di Sungai Tuang, Gua Musang dengan nilai RM 2.5 bilion yang dijadikan cagaran pembayaran lebuhraya berkenaan.

"Saya di fahamkan kawasan perlombongan seluas 3,000 hektar tersebut telah ditarik balik dan dicadang diluluskan kepada beberapa individu tertentu... " - Dato Husam Musa


Akibat mengelak kanak-kanak melintas,Juruteknik terhumban ke dalam sungai

JITRA: Seorang juruteknik awam Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (Mada) dikhuatiri lemas apabila pacuan empat roda yang dinaikinya terhumban ke dalam sungai ketika mengelak seorang kanak-kanak yang melintas jalan di Kampung Telaga Batu, Sungai Korok, di sini, Isnin.

Wan Mohd Azri Wan Mansor, 25, dikatakan dalam perjalanan dari Jitra ke Kubang Sepat untuk melawat tapak Mada di sana pada pukul 9.45 pagi dengan menaiki sebuah Pajero yang dipandu seorang kontraktor, Adnan Ahmad, 44. Bagaimanapun, ketika melalui jalan itu, seorang kanak-kanak lima tahun cuba melintas jalan, menyebabkan kenderaan itu mengelak lalu terhumban ke dalam sungai.

PAS juga pertaruhkan guru untuk calon PRK Sungai Limau

Ketua Pemuda Pas Jerai, Mohd Azam Samat, 37, yang juga pengarah Pusat Asuhan Tunas Islam Kedah, menjadi pertaruhan PAS untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Limau.

Monday, 21 October 2013

PRK Sungai Limau :Bekas guru Sekolah Agama Rakyat sah Calon BN



Bekas Pensyarah Kanan Jabatan Kemasyarakatan, Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Dr. Ahmad Sohaimi Lazim diumumkan sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Sg. Limau. 

Thursday, 17 October 2013

Pakatan Rakyat menunjukkan semangat kebangsatan.


Kurang ajar!!! Itulah komen pertama aku setelah melihat cara penyerang bolasepak kebangsaan, Norshahrul Idlan Talaha (Mat Yo) meraikan gol penyamaan yang dijaringkannya dalam perlawanan menentang Bahrain malam tadi.

 Dalam keghairahan meraikan jaringan tersebut, Mat Yo menunjukkan baju dalamnya yang tertulis perkataan "Allah Always With Me" - seolah-olah mempersendakan penganut agama Kristian yang masih berduka kerana dilarang dari menggunakan kalimah Allah dalam satu keputusan paling kontroversi oleh Mahkamah Rayuan Isnin lepas.

 Tindakan bodoh seumpama itu tidak boleh dimaafkan sama sekali dan Pakatan Rakyat mahu supaya pemain berkenaan disingkirkan dari pasukan kebangsaan. Jelas disitu, dia tidak layak mewakili negara kerana mewakili pendirian yang hanya dijuarai oleh UMNO dan anjing suruhannya seperti PERKASA. Bukan pendirian rakyat secara keseluruhan.

 Lebih mengaibkan lagi, tindakan itu juga dilakukan di bumi Selangor yang diperintah Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat seperti yang kita semua tahu, menyokong penuh agama Kristian dalam soal menggunakan kalimah Allah ini dan membantah keras keputusan Mahkamah yang disifatkan sebagai zalim-sumber


Apa kejadah la dorg ni..SN rasa dah xde isu dan modal agaknya bilamana 'kalimah ALLAH' adalah hak mutlak orang Islam.Nak komen panjang pun tak guna.
Cuma satu perkataan ja yang sesuai.
BANGSAT!!!

Tuesday, 15 October 2013

Balu dan waris pejuang negara terbela!@ matkilaupenang @drnovandri @AzeezPutera

Atiqah Mohd Rosdi@ Mohd Rodi 29,balu kepada Allahyarham Zai-Azri yang terbunuh dalam operasi OPS LEJANG di Melaka bulan lepas telah mendapat perhatian Pengerusi Lembaga Tabung Haji, Datuk Azeez Rahim.



Monday, 7 October 2013

TMJ akan letak jawatan!

JOHOR BAHRU - Tunku Ismail Sultan Ibrahim akan meletakkan jawatan sebagai Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) sekiranya beliau gagal membimbing skuad Harimau Selatan menjulang sebarang piala musim depan.


Itu janji dibuat Tunku Ismail kepada peminat bola sepak negeri ini seperti disiarkan di laman sosial Facebook Johor Fan Club, sekali gus menunjukkan betapa seriusnya beliau mahu mengembalikan kegemilangan bola sepak negeri ini.




Saturday, 5 October 2013

wartawan malaysiakini merasai 'kiamat' @zahid_hamidi @muaamarghadafi


Durasi Sepanjang 1 minit 05 saat ni pastinya menjadi titik hitam dalam sejarah hidup wartawan malaysiakini yang mendapat teguran daripada Dato' Seri Zahid Hamidi semasa sidang media.

Teguran yang keras itu membuatkan wartawan itu 'berubah wajah' menjadi merah padam.

Hehe..ini makan dia...
Apa kau rasa?enak?

Untuk media PR..siapa nak lagi?haha


Salute untuk Dato' Seri Zahid

Friday, 4 October 2013

HOT-PAS ENGGAN DI MACAI OLEH DAP


Adun PAS Bukit Baru tidak menuruti langkah yang dibuat oleh Adun-Adun DAP yang bertindak keluar dari Sidang DUN Melaka, semalam.

Menurut laporan Bernama yang disiarkan diMalaysiakini, Ketua Pembangkang Goh Leong San (DAP-Duyong)  mengetuai empat Adun DAP yang lain iaitu Khoo Poay Tiong (DAP-Ayer Keroh), Lim Jak Wong (DAP-Bachang), Chin Choong Seong (DAP-Kesidang) dan Tey Kok Kiew (DAP-Bandar Hilir) keluar dewan, sebagai protes terhadap keputusan keputusan Speaker DUN Datuk Othman Muhamad mengarahkan Lai Keun Ban (DAP-Kota Laksamana) keluar dewan.

Thursday, 3 October 2013

PRK Sungai Limau Sudah umum tarikh



Barisan Nasional (BN)Kedah kini bersedia menghadapi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau dan akan mengumumkan nama calon yang akan bertanding bagi kerusi DUN itu, pada 21 Okt.Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathirberkata pihaknya sememangnya telah mula membuatpersiapan sejak dari awal dan jentera parti juga sudahbersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan.

Bardtantuya Jadi Gila Obama tak jadi datang -Trick Google dah habis


Walaupun Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama membatalkan kunjungan ke Kuala Lumpur, demonstrasi membantah Amerika di KLCC 11 Oktober akan berlangsung seperti dirancang.

Penganjurnya, Badrul Hisham Shahrin yang mahu dikenali sebagai Che'GuBard berkata Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) tetap menggesa agar wakil Obama iaitu Setiausaha negara John Kerry perlu 'disambut' oleh rakyat Malaysia dengan simbol-simbol penolakan.

Ini kerana segala gerakan mobilisasi yang telah disusun berjalan seperti biasa termasuklah Jelajah #BantahObama #TolakTPPA.

Wednesday, 2 October 2013

JKM salur Wang kepada Mayat dalam Kubur-Sah UMNO salah


Laporan Ketua Audit Negara 2012 mendedahkan bahawa bantuan kebajikan masih dibayar kepada 145 orang mati di Kelantan, Sabah dan Negeri Sembilan.
Di Kelantan, 93 orang di Pasir Mas, Pasir Puteh dan Kota Baru terus menerima bantuan berjumlah antara RM65 dan RM120 sebulan, walaupun mereka sudah meninggal dunia di antara tahun 2005 dan 2012.
“Audit mendapati bahawa 41 penerima telah diberikan sebanyak RM110,700 menerusi akaun bank mereka.
“Daripada jumlah itu, RM65,691 telah dikeluarkan oleh waris si mati,” kata laporan itu.
Di Sabah, Jabatan Kebajikan Masyarakat didapati telah membayar bantuan kepada si mati, dengan audit mendedahkan bahawa senarai penerima dalam sistem eSBK itu termasuk 12 penerima yang telah meninggal dunia di Semporna dan Sandakan.

Nak Demo pasai Harga rokok naik? Baca dulu Musibat


Rokok Dunhill 20 batang ini kini berharga RM 12.00 bermula petang semalam, apapun kenaikan ini masih rendah berbanding dengan negara jiran.

Kenaikan harga rokok masih belum cukup untuk menghalang perokok mengurangkan tabiat merokok.

Mengikut seorang perokok tegar, beliau berharap kementerian kesihatan  dan KPDNKK dapat membuat peraturan baru tentang penjualan rokok, hari ini rokok masih mudah dibeli kerana pekedai masih mempamerkan rokok di belakang kaunter juruwang. Begitu juga sekiranya kita pergi ke pasaraya. Rokok akan diletakkan berhampiran kaunter pembayaran dan mudah dilihat oleh kanak-kanak dan perokok.

Di Thailand, Singapore dan negara-negara lain rokok langsung tidak dipamerkan. Begitu juga dengan iklan rokok yang masih banyak tergantung atau ditampalkan di dinding kedai makan.

Menurut perokok tegar ini, kanak-kanak yang selalu dibawa untuk makan di restoran atau kedai makan akan terdedah kepada iklan rokok yang cukup cantik dan mereka lah yang akan menjadi pelanggan baru kepada gejala penagihan rokok.

Budaya merokok di negara kita sukar dibendung, terutama kepada penduduk kampung, kanak-kanak seawal 7 atau 8 tahun sudah mula menghisap rokok daun dan menjadi amalan jika ke kebun atau ke hutan sebagai penghalau nyamuk.

Di bandar pula, kanak-kanak terdedah kepada budaya rokok seawal usia bayi lagi. Ini berlaku apabila seorang ayah atau ibu menghisap rokok dalam kereta atau dalam rumah, ini termasuk juga apabila si ayah mendokong atau menimang anak kecil sambil menghisap rokok. Oleh yang demikian kanak-kanak atau bayi tersebut bolehlah dikategorikan sebagai perokok pasif. Malah asap rokok yang memasuki rongga hidung anak tersebut lebih bahaya daripada asap rokok yang dihembuskan dari rongga hidung dan mulut perokok tersebut. Ini kerana asap yang dihasilkan daripada rokok mengandungi 4 ribu bahan kimia yang merbahaya setelah pembakaran berlaku dan ia seolah-olah racun pembunuh secara perlahan-lahan.

Ramai kaki pancing meninggal dunia dalam usia muda kerana terlalu kuat merokok dan kekurangan kandungan air di dalam badan, selain kaki pancing, mereka yang terdedah kepada kematian mengejut akibat rokok ialah perokok yang terlibat dalam kerjaya bidang tertentu yang menyebabkan mereka banyak menghabiskan  masa terkurung dalam bilik sehingga lewat malam. Untuk terus celik dan mengelakkan mengantuk maka rokok akan menjadi teman setia.

Terdapat juga perokok yang cuba berhenti merokok dan beralih kepada e-rokok tetapi menghadapi masalah lain pula, e-rokok mempunyai kandungan kandungan gula yang tinggi dan pengihasap e-rokok menghadapi masalah kandungan gula berlebihan dalam darah dan menyebabkan mereka kembali kepada rokok semula, jadi usaha untuk berhenti rokok menemui kegagalan.

Usaha untuk berhenti merokok sememangnya boleh dilakukan. Pertamanya ialah pasang niat untuk tidak merokok walaupun dihulurkan rokok free oleh rakan-rakan, kedua ialah membaca tentang artikel rokok, kaji bahaya yang terdapat dalam setiap batang rokok dan nilai semula kesan asap rokok kepada anak yang masih dalam perut isteri, kesan asap rokok kepada anak-anak dan cucu cicik kita.

Kesan kepada  wang yang terbakar hangus setiap hari. Memanglah ramai yang terpengaruh dengan istilah GAYA DAN KEUNGGULAN sehingga sanggup berbelanja besar untuk membeli jam, perfume jenama rokok tersebut, malah satu ketika dahulu kanak-kanak suka akan tag line tersebut.

Hari ini boleh dikatakan ok sikit sebab iklan rokok sudah diharamkan di televisyen, pawagam dan radio, begitu juga di papan iklan di stadium bola dan trek lumba di Sepang.  Masih segar dalam ingatan iaitu lumba motogp di trek batu 3 Shah Alam,  jenama Mallboro terpampang di merata-rata, tak cukup dengan iklan, gadis-gadis seksi diperagakan dengan jenama dan warna tema rokok untuk mempromosi produk mereka, begitu juga di stadium bola, malah dalam pameran atau autoshow di  Changkat Pavillion pun ada gadis seksi memaksi hot pant mempromosikan rokok mereka.

Satu ketika dahulu seorang rakan buat program "kempen sungai kita" dan paling menarik perhatian apabila pihak penganjur program mengundang syarikat rokok untuk memeriahkan program, apa lagi anak-anak muda, dapat jamu mata, dapat rokok free, sapa tak mau!

Itulah serba sedikit tentang tajuk sensitif tentang kenaikan harga rokok. Kenaikan harga rokok hanya memberi kesan jangka pendek dan amalan merokok sukar dikikis di kalangan masyarakat orang Malaysia kerana strategi syarikat rokok yang semakin hebat untuk mencari pelanggan baru.

Setiap tahun syarikat rokok akan melaburkan wang yang banyak untuk mencari idea bagaimana untuk menjadikan bayi yang lahir hari ini contohnya hari ini Rabu  3 Oktober 2013 akan menjadi pelanggan mereka 15 tahun akan datang.

Oleh itu, ibubapa, datuk nenek, cubalah berfikir sejenak perkara ini, masyarakat kita sudah beratus tahun menjadi mangsa syarikat rokok yang rata-ratanya berasal dari yahudi dan mereka telah menetapkan sebahagian peratus keuntungan rokok akan di salurkan ke Israel untuk pembangunan negara tersebut termasuk membeli senjata untuk membunuh kita yang menjadi pelanggan mereka.

Sekian.


Tuesday, 1 October 2013

Derhaka-Anak Gadis menghilangkan diri



KUALA LUMPUR - “Tolonglah pulang ke rumah Rohani. Tiap-tiap hari mak kamu menangis kerana risaukan kamu,” rintih Muhammad Abdullah, ayah kepada Rohani Muhammad, 16.

Rohani menghilang ketika ayahnya hendak menjemput selepas tamat waktu persekolahan pada 13 September lalu di Tanjung Malim, Perak.

Muhammad, 46, berkata, kebiasaannya, setiap hari dia menghantar dan menjemput pulang Rohani dari sekolah, namun pada hari kejadian, dia terkejut apabila anaknya tiada ketika mahu menjemputnya.

“Melihat anak saya tiada, saya mencarinya di sekitar Tanjung Malim dan Behrang,” katanya ketika ditemui di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, semalam.

Menurut Muhammad, dia berjumpa guru kelas anaknya dan terkejut apabila mengetahui anaknya kerap kali ponteng sekolah sejak empat bulan yang lalu.

Bimbang anaknya dilarikan, dia membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tanjung Malim hari yang sama.

Muhammad percaya Rohani sudah merancang melarikan diri kerana beberapa pakaian Rohani tiada di biliknya.

“Saya dapati anak saya membawa sehelai T-shirt, sehelai seluar jean dan sebuah komputer riba. Selain itu, Rohani ada mengambil telefon bimbit emaknya,” katanya.

Menurutnya, dia cuba menghubungi telefon bimbit isterinya, Fatimah Abdullah tetapi gagal dihubungi.

Muhammad berkata, Fatimah, 36, ada menghubungi sepupunya di Setiawan, Perak untuk memintanya mencari Rohani dan sepupu Fatimah memberitahu, Rohani ada hubunginya menggunakan nombor baru.

“Anak saya beritahu dia tinggal di rumah kakak rakannya di Putrajaya dan akan pulang ke rumah empat hari lagi,” katanya.

Namun, Muhammad berkata, Rohani tidak pulang ke rumah hingga sekarang dan dia cuba menghubungi anaknya tetapi panggilannya tidak diangkat.

Katanya, dia ada ke sekolah beberapa kali untuk melihat kedatangan rakan Rohani, juga rakan sekelasnya yang dikenali sebagai Divahshini.

“Guru kelasnya memberitahu yang Divashini juga tidak hadir ke sekolah semenjak anak saya lari dari sekolah,” katanya.

Muhammad berharap Rohani berada dalam keadaan selamat dan merayu agar segera pulang ke rumah.

Beliau juga meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai anaknya itu supaya menghubungi pihaknya di 019-3945871 atau balai polis berdekatan.