Thursday 17 October 2013

Pakatan Rakyat menunjukkan semangat kebangsatan.


Kurang ajar!!! Itulah komen pertama aku setelah melihat cara penyerang bolasepak kebangsaan, Norshahrul Idlan Talaha (Mat Yo) meraikan gol penyamaan yang dijaringkannya dalam perlawanan menentang Bahrain malam tadi.

 Dalam keghairahan meraikan jaringan tersebut, Mat Yo menunjukkan baju dalamnya yang tertulis perkataan "Allah Always With Me" - seolah-olah mempersendakan penganut agama Kristian yang masih berduka kerana dilarang dari menggunakan kalimah Allah dalam satu keputusan paling kontroversi oleh Mahkamah Rayuan Isnin lepas.

 Tindakan bodoh seumpama itu tidak boleh dimaafkan sama sekali dan Pakatan Rakyat mahu supaya pemain berkenaan disingkirkan dari pasukan kebangsaan. Jelas disitu, dia tidak layak mewakili negara kerana mewakili pendirian yang hanya dijuarai oleh UMNO dan anjing suruhannya seperti PERKASA. Bukan pendirian rakyat secara keseluruhan.

 Lebih mengaibkan lagi, tindakan itu juga dilakukan di bumi Selangor yang diperintah Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat seperti yang kita semua tahu, menyokong penuh agama Kristian dalam soal menggunakan kalimah Allah ini dan membantah keras keputusan Mahkamah yang disifatkan sebagai zalim-sumber


Apa kejadah la dorg ni..SN rasa dah xde isu dan modal agaknya bilamana 'kalimah ALLAH' adalah hak mutlak orang Islam.Nak komen panjang pun tak guna.
Cuma satu perkataan ja yang sesuai.
BANGSAT!!!

1 comment:

  1. BAGUS LA MAT YO WAT CAMTU.....KURANG AJAR KAT ORG YG KURANG AJAR.....SIAPA YANG BANGSAT ??? JAWAPANNYA MELAYU YG JADI MACHAI KRISTIAN....CONTOHNYA PENYOKONG2 PKR DAN PAS BODOH DAN TAK DA MARUAH.....KEDUAK

    ReplyDelete