Friday 22 March 2013

Dinasti Anwar Anugerah Tuhan?

Sejak 2011 secara tiba-tiba nama nurul nuha melonjak naik.Anak kepada raja goyang ini diperkatakan akan bertanding di kerusi Nibong Tebal pada awalnya.Tetapi ianya hampir pasti bertanding di dulunya 'kubu' kuat Anuwar,Parlimen Permatang Pauh (P44)

Berikutan disebabkan ketakutan yang menyelubungi Anuwar untuk bertanding di kawasan sendiri yang berkemungkinan akan membuatkannya berputih mata apabila satu persatu kemungkaran Anuwar didedahkan.

Jadi dengan meletakkan Nurul Nuha di kerusi itu baginya memungkinkan menyelamatkan kerusi yang disandangnya.

Mengapa Nurul Nuha?

Walaupun mendapat tentangan daripada isterinya,Kak Wan,Anuwar dilihat tidak mengendahkan teguran sekelilingnya.Baginya dengan meletakkkan Nurul Nuha,undi simpati dapat diberikan kepada anaknya itu ekoran masih 'suci' kononnya.

Apa yang pelik di sini selepas Wan Azizah,Nurul Izzah kini datang seorang lagi,Nurul Nuha.apakah ini suatu dinasti yang diwarisi turun temurun.
Ternyata Anwar mengamalkan sikap kronisme yang sangat tinggi dalam kepimpinannya.


Bakal meranalah rakyat,penduduk setempat jika Nurul Nuha yang langsung tidak tahu membela dan masih mentah untuk diangkat sebagai seorang wakil rakyat.



Sekilas Pandang:

Nik Aziz. - Nik Abduh
Karpal Singh - Gobind Singh
Lim Kit Siang - Lim Guan Eng
Anwar Ibrahim - Wan Azizah,Nurul Izzah


Patut la pun semua pemimpin tertinggi Pakatan Rosak diam belako,masing-masing ada panggu...

2 comments:

  1. Kebanyakkan pemimpin tak kiralah parti pembangkang ke kerajaan ke .. memang sentiasa amalkan KRONISME. PM sekarang anak siapa ? Hishamuddin tu anak siapa ? Muhkriz anak siapa ? si samy vellu tak ada tinggal ' waris' ke dalam partinya ? So jangan nak tuding jari pada orang yang awak benci saja. Kebanyakan pemimpin politik begitu.

    ReplyDelete
  2. tp setelah bapa mereka meninggal.. so bukannya terang2 spt dilakukan oleh ANUwar.. anwar selalu war2 kan sentimen kronisme dalam BN..tp hakikatnya? die lg terang bersuluh...

    ReplyDelete