Saturday 16 February 2013

Apa itu Penabung?

Malam tadi santai di persiaran gurney #sn sambil berborak dengan kenalan yang dikenalkan oleh rakan #sn berborak berkaitan sedikit berbaur politik dan sedikit kerja amal.Mereka ini bergerak melalui Penabung katanya.

Penabung satu pertubuhan sukarelawan yang membantu pergerakan parti politik yang disokong oleh PR.Mereka bergerak ala ala ngo katanya yang membantu gerakan parti politik itu bergerak secara maya dan ativiti turun padang.

Apa yang menarik mengenai Penabung ini dikatakan penubuhan ini terjadi hanya memperbodohkan bung mokhtar iaitu ahli Parlimen kinabatangan dengan menyatakan mereka ini peminat bung mokthar maka terjadilah ''Penabung'' hasil nama singkatan ''bung mokhtar''.mereka juga mengatakan bung mokhtar pernah memberi sejumlah wang kepada mereka sebanyak Rm10k untuk membuat 1 program bagi membantu anak yatim dan program itu dilaksanakan dibwh ngo yg bernaung dibawah parti PR.Persoalannya disini apakah benar cerita yang disampaikan oleh ahli Penabung ini? Beliau juga ada memberitahu yang ahli Penabung ini dipantau ahlinya dengan no ahli seperti di twitter mereka menggunakan hashtag bernombor (cth: #Penabung 003) bagi ahli rasmi yang boleh dirujuk keahlian mereka.

1 comment:

  1. Salam mohon dipautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com .. Blog Tuan sudah pun dipautkan di blog MMI.Terimakasih.

    ReplyDelete